søndag 12. mai 2013

Busy, busy, busy...

Det gikk plutselig opp for meg at det er en hel månede siden forrige blogginnlegg! Ikke har jeg tatt meg så mye tid til å lese andre blogger heller...
Kort oppsummering av måneden som har gått:
Vi har jobbet mye med vår Forever Living Products virksomhet, og storkoser oss med denne jobbingen!

It suddently occurred to me that it has been a whole month since my last blogpost! I have not spent so much time reading other blogs either...
A short summary of the last month:
We have spent much time working at our Forever Living Products business, and have enjoyed every minute of it!

Som nevnt i en tidliger post, så opererte samboeren den ene hofta rett før påske, og dermed faller mye av det praktiske arbeidet hjemme på meg. Inkludert lufting av hundene - nå blir det tre turer hver dag. Men det gjør jo ikke noe, jeg risikerer bare å bli i skikkelig god form :-)

My partner had surgery on his left hip right before Easter, which means much of the practical work in the house has to be done by yours truly. This includes also going out with the dogs three times every day. But that is ok, the fringe benefit is getting more fit :-)

Jeg har fått sydd litt også. I vinter meldte jeg meg på Colour swap, og har sydd både løper og makeup-mappe som ble sendt avgårde til Sharon i USA. Hennes farge var blå, som dere kanskje gjetter utifra det jeg har laget. I tillegg til dette sendte jeg en stor Firkløver ( blått papir!) og en såpe fra Forever-sortimentet vårt. Men den var grønn, så det regnes kanskje ikke?

I have been able to find some time to sew also. In January I signed up for a Colour swap, and made both a table runner and a makeup-folder that I sent to Sharon in USA. Her colour was blue, as you might guess by looking at the things I made. In addition to this, I sent a chocolate wrapped in blue paper, and a soap from our Forever shop. But this was green, so it might not count?.

Innimellom strikker jeg på Mariusgenser til samboeren. Greit arbeid mens jeg ser på tv. Vi er inne i en Marius-trend nå, så jeg måtte selvfølgelig kjøpe kopper med slikt mønster!

In between, I am knitting a sweater for my partner. Good to have this kind of work while watching tv. In Norway, the Marius patternis really popular right now, even though it is 60 years since it was made, so I just had to get some cups with this pattern.

Så har jeg spart det beste til sist i denne posten - jeg fikk pakke i går :-) Så spennende, og jeg hadde jo ikke peiling hvem den kom fra og hvor den kom fra. Av alle steder i verden så kom det fra Portugal, hvor søte Manuela har laget disse pakkene til meg. Portugal er et relativt ukjent land for meg, ettersom jeg aldri har vært der, så det var gøy å få pakke derfra. Portugisisk sjokolade smakte helt ypperlig. Tusen takk, Manuela!
(Joda, jeg hadde satt lilla som min farge. Hva ellers?)

The best part of this post comes now - I got a package yesterday :-). It was so thrilling not knowing who it came from, or where it came from. It was sweet Manuela in Portugal that hadde made these gifts for me. I have never been to Portugal, so it was really fun to get something from that country. The Portugese candy was very good! Thank you, Manuela!
( Oh yes, I had purple as my colour. What else?)

6 kommentarer:

  1. Forstår du har litt av hvert å styre med. Fine ting du har sydd da! Og så spennende og flott pakke fra Portugal:)

    SvarSlett
  2. the colour swap was so much fun love what you sent and also received,well done ladies on a lovely swap.xx

    SvarSlett
  3. I'm glad that you liked your package! I really loved this swap.
    Tank you!

    SvarSlett
  4. Welcome back Siri. You made beautiful and practical things for Sharon. The purple parcels look wonderful! The lavender scented candles sound so soothing. I bet you will enjoy playing with the fabric and threads.

    SvarSlett
  5. Once again it was a great swap !! Will you join the Christmas one ??
    Hugs and kisses
    Florence

    SvarSlett
  6. Lovely post Siri,love your dogs,so cute and live the colour swap goodies xx

    SvarSlett