mandag 9. juli 2012

Tour de Fibre hits the rain...

Været på Sunnmøre skfter fort.  Fra strålende sol og varmt den ene dagen til kald vind og regn den neste.  Da er det godt å ha innendørsaktiviter, og en stor del av gårsdagen ble viet Tour de Fibre.  Og litt Tour de France, men bare de siste 30 kilometrene.  Det er grenser for hvor tålmodig man kan være :-)
Ettersom jeg har plukket ut de neste ti Dear Jane blokkene, gjorde jeg liksågodt ferdig de to siste på Marits liste.  Den ene skulle applikeres, og det var bittelite og jeg er vel ikke 100% fornøyd.  men det går flere tog - mange flere DJ blokker som skal applikeres og øvelse gjør mester heter det...

The weather here on the Nortwestern coast changes rapidly.  From hot and sunny one day to cold wind and rain the next.  On days like yesterday it is good to have indoor activities, and I spent a few hours on Tour de Fibre.  And some Tour de France also, but only the last 30 km. That is how far my patience goes :-)
As I have picked out the next 10 Dear Jane bocks, I finished the last two on Marit's list.  One had a tiny tiny bit of applique, but I am not 100% happy with it.  Oh well, there are plenty more blocks that will be appliqued, and practice makes perfect... or so I am told...  


 












Etter å ha jobbet med dette i ca en måned er jeg ferdig med 14 blokker.  Og har 211 igjen.  Med dette tempoet blir vi ferdige sånn cirka til neste oktober.  Tålmodighet er en dyd!
Men jeg tror det blir bra med bare rødt og hvitt, eller hur?

After working on this for a month, I am done with 14 blocks, and have 211 left.  If we continue in this speed, all the blocks will be done next October.  Patience is a virtue!
I think red and white will work well, don't you?



Duken jeg har vist biter av er nå ferdig og ligger på et lite, rundt bord.  Mønsteret var i det siste nummeret av Quiltemagasinet, og det er AnnAKa som har designet det.  Egentlig veldig enkelt, men stilfullt.

The tablecloth I have shown images of is now finished, and I found the right place for it on a small table.  The pattern was in the latest issue of the Norwegian Quiltemagasinet, and it is the talented AnnAKa that had made the design.  Really very simple, but yet very elegant.


I dag blir jeg ferdig med jakken.  Tror jeg kun går for tykt garn og pinner fra nå av.  Kjekt med strikketøy som blir fort ferdig :-)

My jacket will be finished today.  From now on I am tempted to only use heavy yarn and thick needles.  Great to work with things that get done in a jiffy!


4 kommentarer:

  1. Så kjempefine DJ blokker du lager.Vært på kurs med Hanne,men jeg har bare laget 4! Duken fra Qm er flott,en av mine neste prosjekt. Lykke til videre med TdF,håper vi ser solen snart i hele Norge :0)

    SvarSlett
  2. love your blocks and i really love your table runner,well done.cheers sheryl (shez) CIJ

    SvarSlett
  3. Her var det lekre saker av alle slag :-)
    Værmessig kan vi velge mellom litt regn og styrt-pøs-regn her - super for sying!

    SvarSlett
  4. The Dear Jane is a giant project , I think, but it must teach you a lot about quilting. The big flower quilt is pretty!

    SvarSlett