tirsdag 3. juli 2012

Tour de Fibre goes kayaking

Det er tirsdag i dag, og i sommerhalvåret betyr det padledag :-)  Hver tirsdag ettermiddag/kveld drar jeg på sjøen sammen med gode venner.  Dette betyr at den eneste form for håndarbeid jeg får gjort etter jobb i dag er å bevege padleåra, og den eneste form for fiber som jeg jobber med er når jeg knytter åra til kajakken.

Today is Tuesday, and during the summer season that means kayaking :-)  Every Tuesday afternoon/evening, I go kayaking with some good friends.  That means no sewing or knitting today, and the only kind of fibre I will work with is when I tie the the paddle to the kayak with a rope.



Det er vel som å banne i kirka når jeg innrømmer det her, men hvis jeg var nødt til å velge enten quilting eler padling så hadde jeg nok valgt det siste.  Sjøen har en magiske kraft...

It is not the right place to admit this, but if I really had to choose between quilting and kayaking, I probably would have chosen the latter.  The sea has a magic power... 







Det er kanskje ikke vanskelig å forstå fasinasjonen når været er nydelig og man får slike dager som på disse bildene  :-)

The fascination is maybe easy to understand when the weather is beautiful and we get days like you can se on these pictures :-)






Men det er flott også når det er grått og disig - da er vi inne i en eventyrverden!

And when it is cloudy and grey, it is like being inside a fairytale!















I morgen skal jeg jobbe videre på Tour de Fibre prosjektene.  Jeg lover!

Tomorrow I will work more on the Tour de Fibre projects.  Promise!






Håper bare jeg har nok quiltetråd - tar meg selv i å sy så fort som mulig for at tråden skal holde helt ut. 
Vinner spurtetappen :-)

I just hope I have enough quilting thread - I have a tendency to sew as fast as possible in order not to run out of thread.  And then I win the summit stage :-)




Er tilbake i morgen!

Will be back tomorrow!



4 kommentarer:

  1. Hi Siri, I'm glad you like my blog. I have just joined The Tour but not blogged it yet. We like kayaking too in the Lake District. Beautiful photos. I have the same Lynette Anderson book -from when she was at the Birmingham Quilt Festival.

    SvarSlett
  2. Du verden så herlig dette ser ut. Tror nok jeg også ville ha valgt en slik padletur isteden for å sitte inne å sy. En må bare benytte de fine sommerdagene vi har. Og dette er jo å lade opp batteriene til mer sying senere :)

    SvarSlett
  3. Hei kjære du....beklager så mye, jeg har nok laget til en liten misforståelse på Bloggedamer40+......du har lagt igjen en melding under "bli med i gjengen"....men det har gått meg hus forbi... jeg har tenkt at innmeldingene skulle skje gjennom mail, fordi det er lettere å følge med på...
    Jeg legger deg til snarest, gir deg en lyd når jeg har gjort det!
    Ha en fin dag,
    Klem, M

    SvarSlett
  4. kor koselige bilder ;)
    og vi kan jo bytte litt ....
    eg blir med deg og padler og du må bli med meg å rake ;)

    monikaklemma

    SvarSlett