fredag 21. september 2012

Change of olympic plans

Hele halve Norge strikker nå "Dorte Skappel genseren".  Jeg legger meg ikke borti diskusjonene om opphavsrettigheter og salg, men konstaterer bare at dette har satt i gang en gigantisk strikkebølge over hele Norge.  Ikke minst synes jeg at det er positivt at unge jenter nå har begynt å strikke!
Men ikke min yngste datter...

Every other Norwegian woman (and perhaps some men) are nok knitting a sweater called "the Dorte Skappel sweater", after the Norwegian television celebrity that showed this on tv.  I will not participate in the debate regarding copyright and sales that are going on regarding this, but I really appreciate the fact that it has gotten many young girls to knit again.  And that, my friends, is absolutely wonderful!
But it does not include my youngest daughter...



Jeg sendte henne lenke til nettsiden og sa at denne genserer var jo midt i blinken for henne (hun er 22 år, slank og motebevisst), og hvis hun ville strikke genseren skulle jeg spandere garnet.  Svaret jeg fikk var at - jo, det var en kjempetøff genser.  Kunne ikke jeg strikke den til henne? Vær så snill?

I sent her the link to the webpage, and commented that this was just up her alley (she is 22 years old, slim and loves new fashion), and if she wanted to knit the sweater I would buy the yarn for her.  She answered that -Yes, it was a great sweater, but could I knit it for her? Please?


Så nå er den i gang.  Det går heldigvis fort, og med en forestående biltur Ålesund - Bergen tur/retur denne helgen, så har jeg altså et godt antall bilstrikketimer til denne.  Men jeg har bestemt at denne får inngå i min Craft Olympics i stedenfor jakken jeg er i gang med :-)-)

So now it is on the needles.  Fortunately it will be rather quick to knit this, and as we are driving to Bergen from Aalesund this weekend - and home again also - I have many good hours of car-knitting ahead of me.  But I have decided that this will be one of my Craft Olympic disciplines in stead of the jacket I am also working on :-)

2 kommentarer:

  1. she is lucky that her mum is so clever,love the wool.xx

    SvarSlett
  2. That is a gorgeous sweater- I love the longer length- perfect with leggings. It will be a great Craft Olympic challenge. I am still undecided with one of my challenges. :-)

    SvarSlett