torsdag 6. september 2012

Jane gets her diamonds

Ops, hadde jo nesten glemt min Red Jane! Jammen bra jeg hadde gjort klar alle blokkene slik at det "bare" var å sy de. Nå tok jeg forrige ukes og denne ukes blokker på en kveld, og med ferdigpreparerte biter gikk det rimelig raskt. Det ble en god blanding av vanlig søm og papirsøm, applikasjon og omvendt applikasjon.

Ooops, I nearly forgot my Red Jane! Good thing I had prepped all the blocks in advance. Yesterday I was able to do both last week`s and this week`s blocks in short time. It was a good mix of ordinary piecing, paper piecing, regular applique and reverse applique.

I 11, Cyote Chase. Kvadratet i midten kunne blitt applikert på, men etter Aunt Reens tutorial så ble det sydd et hvitt hjørne på hver av fire røde kvadrater, og deretter sydd sammen. De fire diamantene ble applikert på.

I 11, Cyote Chase. The square in the middle could have been apppliqued, but I followed Aunt Reen`s tutorial and made white corners on four red squares and pieced it together. The four diamonds were appliqued.

G 11, Decisions decisions. Denne var i utgangspunktet enkel, men diamantene var ikke enige med meg om plasseringen...

G 11, Decitions decitions. This was supposed to be an easy block, but the diamonds and I did not agree on the placement...

H 9, Snowflake Melt. Litt papirsøm, litt vanlig søm og litt applikasjon. Dette var en morsom blokk :-)

H 9, Snowflake Melt. Some ordinary piecing, some paper piecing and applique. This was a fun block :-)

C 2 Streak of Lightning. Også denne sydde jeg etter Aunt Reens fremgangsmåte. Rutene ble sydd med papirsøm, og deretter sydd med omvendt applikasjon. To diamanter ble vanlig applikert. Nå synes jeg at jeg begynner å få til disse formene!

C 2 Streak of Lightning was also made according to Aunt Reen`s tutorial. The small diamonds were made by paper piecing,and then reverse appliqued. Two diamonds were appliqued from top. I am getting the hang of these shapes :-)

3 kommentarer:

  1. you are doing a good job Siri.xx

    SvarSlett
  2. Siri - these Red Diamond blocks are all beautiful!
    You are making great progress on your quilt!

    SvarSlett
  3. Å, jeg ligger sånn på etterskudd igjen med disse. Burde ha 6 diamantblokker ferdig og har kanskje to halvferdige. Litt lite tid til søm de siste ukene:(

    SvarSlett