søndag 10. februar 2013

What's in your bag?

Denne helgen har jeg vært på kurs med André Wallenborg og sydd reisebag. Det er andre gang jeg er på kurs med ham, forrige gang var det en selskapsveske som var tema. Denne gang var det et større prosjekt, men på samme måte som sist var kurset utrolig lærerikt og André delte raust av sin store kunnskap.

This weekend I have taken a class from André Wallenborg, a Norwegian purse/bag designer. I have taken another class from him, when we made a small purse. This time we made a travel bag, and just like last time the class was very informative and André gave us lots of good advice.

Fredag var vi på kurs i tre timer, og på bildet er kveldens produksjon - veskehanker. Ja ha... var kommentaren da jeg kom hjem.

Friday the class lasted three hours, and on the picture you can see what we made that evening - the handles. Hm... was the comment when I came home.

Dag to med syv timer på kurs ga litt mere synbart resultat. Det er mange lure finesser inni dette firkantede stoffstykket, men det vil jeg ikke vise :-)

Day two with seven hours in class gave more visible results. There are lots of smart solutions inside this square, but I do not want to show you that :-)

Etter dag tre kan jeg vise det endelige resultatet! Jeg er så stolt som en hane, og klar til å ta bagen i bruk. Før han designet bagen, hadde André sjekket mål på tillatt håndbagasje på flere flyselskap, så nå er jeg klar til å reise hvor som helst :-)

At the end of day three I can show you the final result! I am as proud as a peacock, and itching to start using it on a trip. Before designing the bag, André had checked the allowed measurements on cabin bags from several airlines, so now I am ready to go anywhere :-)

6 kommentarer:

  1. wow Siri your new bag looks awesome,well done.xx

    SvarSlett
  2. Hei.Nå har jeg kost meg med en rundt rundt i bloggen din. Herlige bilder og fortelling om dyra. Artig med gamle strikkeoppskrifter og fine håndarbeider:-)

    SvarSlett
  3. Grattis med ny kjempefin bag, men har nå hatt min leeenge jeg hihi. Er så artig å se hvor forskjellige de blir ut ifra stoffvalg! Enig med deg, kurset var kjempebra, skjønner ikke hvor han tar alle de små detaljene fra... for ikke å snakke om beregning av tid, slik at alle får et resultat og blir ferdige! Vi får håpe han lager flere kurs:)

    SvarSlett
  4. Love your new travel bag,very smart looking :) Barb.

    SvarSlett
  5. Waow !!! a very busy week end for a splendid result !!!
    Florence

    SvarSlett