mandag 7. mai 2012

Bare for å være sikker...

Det var garnsalg på Lappestua i romjula, og da måtte jo garnbeholdningen suppleres.  Barnebarn var i ventet i midten av januar, og den vordende mormor gikk til innkjøp av masse garn tilpasset klær til Smårusk. 

Vi trodde det skulle bli jente - men sikre var vi ikke før hun ble født.  Dermed var det tryggere å velge garn i fargekategorien til venstre på dette bildet :-)

Dette er fra fargekartet til Garnstudio.  Isblå er da en fin farge til både gutter og jenter?  Nå tar jeg meg i å være veldig satt i fargevalg for spesielt gutter - der passer ikke rosa. Eller gjør det?







Men så er det ikke like lett å være babyjente kledd i blått heller. Så for å være på den sikre siden så er det nå skriftelig meddelt at dette er mormors snille jente.


Knappene kommer fra Snella og Petronella.  (Fargegjengivelsen er ikke helt riktig på disse bildene.)




Jepp, mormors snille jente.  Herved fastslått - eller fastsydd - en gang for alle. 






Og når jeg skal strikke opp resten av babygarnet jeg kjøpte på salget skal jeg strikke større størrelser!
Den nye genseren passer jo allerede til Smårusket som er tre måneder på bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar