søndag 10. juni 2012

Dear Jane

Det var med stor iver og glede jeg satte meg ned ved symaskina i ettermiddag og lagde mine første Dear Jane blokker. Bunaden har fått full prioritet de siste månedene og ingen bomullsstoffer har fått tilgang til Janome'n.
Nå klødde det i fingrene etter å komme i gang med både det ene og andre prosjektet!

Som nevnt i forrige innlegg har mor og datter avtalt en Dear Jane quilt-a-long.  Vi syr 10 blokker hver måned (2 hver uke), skifter på å plukke ut hvilke 10 blokker som er månedens "tema" , og Marit har satt opp en liste med de 10 første vi skal lage. "9-patch går bananas" er temaet hennes.

Let the Games begin!

Jeg tyvstartet, og lagde to veldig enkle blokker. Det var mest som prøveblokker å regne, og står ikke på Marits liste. Så de teller egentlig ikke...

Så var det fargevalget. Originalen har flere farger på lys bakgrunn. Det finnes mange variasjoner - noen er lik originalen, noen med gammeldagse stoffer, noen med moderne stoffer, noen i kun to farger. Og det er der jeg havnet.


Denne versjonen fant jeg på en nettside, og likte godt kombinasjonen rødt - hvitt. Må bare passe på at det ikke blir for julete :-)

Og bunaden - den henger nå og venter på at mottakeren tar sommerferie fra sine studier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar